Complimentje?! Bedankt

Een complimentje is snel gegeven en het geeft een mooie lach als effect!
Geef je een compliment met oprechte aandacht, dan zorgt dat ervoor dat iemand zich écht gezien en gehoord voelt.

Woensdag 1 maart was het Nationale Complimentendag. Een mooie dag om de vaste crew van Axxent Groep te voorzien van een persoonlijke kaart met compliment en lekkere chocolade. Ofwel, een complimenten met oprechte aandacht. En wat denk je? Mooie gesprekken als resultaat.

Complimenteren kun je leren

Ons voorbeeld delen we niet omdat we vissen naar jouw compliment over onze aanpak 😉 maar juist om je te inspireren. Bewust nadenken welk compliment je aan de ander geeft, zorgt dat je met een positieve blik naar de wereld kijkt. En let maar op, dat werkt aanstekelijk.

Tijd voor actie

Stop even met waar je mee bezig bent, bedenk wie jij een compliment met aandacht schenkt, zet jezelf in actie en herhaal dat gewoon morgen weer.

Lees ook

Geluk op de Werkvloer: De Ultieme Hack voor Ongelooflijke Winst?
Geluk op de Werkvloer: De Ultieme Hack voor Ongelooflijke Winst?

Axxent is een strijder voor werkgeluk en daarom delen we graag een paar praktische tips voor werkgevers om werkgeluk te realiseren bij eigen personeel. Ook handig als je met uitzendkrachten werkt en ze wilt behouden op de langere termijn.

Het verhaal van…Christel van der Stouw
Het verhaal van…Christel van der Stouw

In de serie ‘het verhaal van…’ delen we het verhaal van een Happy Worker uit de Axxent Groep. Het zijn de verhalen van onze mensen die ons inspireren om iedere dag weer de juiste match te vinden tussen persoon en werk. In deze blog delen we het verhaal van stafmedewerker Christel, marketeer van de Axxent Groep.

Netwerken Werkt
Netwerken Werkt

Vind je netwerkbijeenkomsten tijdrovend en duurt het je te lang voor je resultaat ziet? Sta dan eerst eens stil bij de vraag vanuit welke innerlijke overtuiging jij participeert in zo’n netwerk. Wanneer is zo’n netwerk geslaagd voor je en hoe moet je zelf handelen om die verwachting van jezelf waar te maken? Zou de ander jouw aanpak ook zo waarderen?