
De vier succesfactoren van een topscorer in recruitment!
Wat onderscheidt een topscorer van de gemiddelde voetballer? Het antwoord zit in factoren zoals het percentage aangenomen passes, de efficiency van de schoten op doel, enzovoort. Hetzelfde geldt bij recruiters.
Dus wil je zeker weten dat je met een toprecruiter in zee gaat, let dan op deze vier succesfactoren:
Succesfactor 1: Productiviteit
Een ruwe score van de resultaten die een recruiter boekt, bestaande uit het aantal kandidaatgesprekken dat de recruiter heeft geregeld, afgezet tegen het aantal kandidaten dat daadwerkelijk wordt aangenomen.
Succesfactor 2: Het aantal kandidaten dat de revue passeert om één vacature in te vullen
Hoe lager dit aantal, hoe efficiënter de recruiter werkt en hoe beter hij is in zijn vak. Toprecruiters hoeven voor de meeste functies niet meer dan vier kandidaten te zien, en niet meer dan twee voor hoogvolumefuncties, zoals callcentermedewerkers.
Succesfactor 3: Diepgaande kennis van de business van de klant
Als een veelbelovende kandidaat vraagt om een omschrijving van de functie, zit hij niet te wachten op vage omschrijvingen. Een toprecruiter vertelt op zo’n moment helder wat de functie inhoudt, welke uitdagingen ermee gepaard gaan, welke middelen er beschikbaar zijn en hoe het behalen van doelstellingen wordt gemeten. Dat is concrete informatie waar de beste kandidaten iets aan hebben.
Succesfactor 4: De kwaliteit van de geselecteerde kandidaten
Om daadwerkelijk meer talent in je organisatie te brengen, heb je een recruiter nodig die concreet vaststelt welke kwaliteiten je nodig hebt. Een toprecruiter pikt op basis daarvan de kandidaten eruit met de grootste aanvullende waarde voor jouw team. Het zal je niet verrassen dat de meeste recruiters zichzelf bovengemiddeld inschatten op de bovengenoemde succesfactoren. Maar iets kunnen, is niet hetzelfde als iets consequent in de praktijk brengen. Goede recruiters zorgen dat hun prestaties meetbaar zijn. En bovenal; dat daadwerkelijk het beste talent wordt gematcht aan de vacature.
Bron: ere.net
Lees ook

Elk bedrijf is gebaat bij medewerkers die goed in hun vel zitten. DutchDays heeft de manier gevonden om vacatures succesvol in te kunnen vullen: kandidaten een goede balans in werk en leven bieden.

In deze referentievideo zie je hoe bij DutchDays DataAnalyse bijdraagt aan groeiende bedrijfsprestaties!
Met het doel om goed werk en een goed leven GoodWorkGoodLife te faciliteren heeft Dutch Days Yellow Arrow gevraagd om inzichtelijk te maken wanneer, waarom en onder welke omstandigheden uitzendkrachten bij Dutch Days vertrekken of voornemens zijn te vertrekken.

Veluwse HR-bedrijven bundelen krachten per 1 januari 2020
In het midden van het land ontstaat een nieuwe HR-specialist van formaat in de vorm van de Axxent Groep. Door de fusie van DutchDays met Axxent is het nieuwe bedrijf voortaan klaar om de markt in Midden-Nederland te bedienen met personeel uit heel Europa, van productiepersoneel tot hoogopgeleide professionals. Waar voorheen ook DieSel Personeelsdiensten onderdeel was van Axxent verdwijnt dit label per 1 januari.